när hissen inte gick hela vägen upp

Back on track. Förkylningen tar över mer och mer, inbördeskriget är i full gång mellan de röda och vita, och teet dricks i massor, men nu är min honung slut så jag är i kris! Vaknade imorse av att jag inte kunde andas genom näsan, väldigt trevligt sett att vakna må jag säga. Uppfriskande?

Så, vad blir ämnet idag? Vet inte riktigt, har varit rätt opepp på att skriva över huvudtaget dom senaste dagarna. Och det gör mig frustrerad, brukar alltid kunna skriva om något. Kanske beror på förkylningen iofs, vem vet.
Hade relativt intressanta lektioner idag, speciellt Litterär gestaltning. Jag vet, det låter dötrist, och den som kom på namnet för kursen är förmodligen dötrist också men själva innehållet är faktiskt inte så pjåkigt. Idag letade vi tillbaka till våra barnsliga rötter och skrev en historia, eller många, tillsammans. Ni vet i mellanstadiet när man gjorde sånna teckningar, då en började rita huvet och sen vek man papperet så den andre inte kunde se vad man ritat. Så gjorde vi fast man skulle skriva 1-3 meningar var istället. Vart väldigt intressanta resultat ! I en av historierna så var det någon som inflikat meningen "och sen kom en kines med blonda slingor". Creds för fantasin i alla fall.
Och efter denna ovanligt lärorika lektion hade vi bild, så nu ser jag ut som en ritktig estet med färg över hela fingrarna, känner mig jätteduktig!


Over and Out
Straight from Headquarters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0